Skogsdagar

Att vara i skogen är verkligen rofullt. Man liksom bara ÄR i skogen på nåt sätt och känner totalt lugn. Igår åkte jag och resten av familjen till Högbo och grillade korv. Vi gick runt sjön och stannade sen till i lekparken och bland djuren. Det krävs inte mycket för att ett barn ska tycka det är roligt. Inte för en vuxen heller egentligen. Bara det är mat inblandat typ:)
Idag var jag, Ida och Alva i skogen igen  men alldeles där vi bor. Vi fikade och lekte. Var borta i 3 timmar och upplevde både regn och sol- mysigt!!!

Ett barn glädjs ju oftats av det lilla. Det behövs inget pompa och ståt för att ett barn ska tycka något är roligt. När man tänker tillbaka hur detvar när man själv var liten, så minns man ofta de där små utflykterna man gjorde med mamma på cykeln om eftermiddagarna. Mer än Liseberg och Skarasommarland egentligen... Det kan vara värt att tänka på ibland tycker jag....


Alva fick smaka på grillad korv för första gången, kolla in minen...


Muffins nedkastade i en plastpåse och lite Mariekex, det är gott fika det!!!!:)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ser riktigt mysigt ut!

2011-09-13 @ 08:45:24
URL: http://Blogg.alltforforaldrar.se/youngmi
Postat av: Emma

Du är väl för klok! Själv gjorde jag och Elsa en ljusstake av trolldeg igår och en käpphäst av en gamman yllesocka idag. Kommer du ihåg att vi gjorde sådana som barn? Denna hade varken man eller öron men Elsa var nöjd. Lite tips om ni har tråkigt!

2011-09-13 @ 21:29:34
Postat av: Hella

Fin familj ni är:)

2011-09-13 @ 22:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0