Brad Pitteffekt!

När Ida var i Alvas ålder rände vi runt varenda dag på olika aktiviteter. Det var babysång och babysim, mammaträffar och luncher på stan. Ida blev mer och mer van vid att alltid ha folk runt omkring sig. Så är det än idag. Hon blir oerhört uttråkad om hon är hemma med mig en hel dag utan att träffa någon eller göra nåt särskilt. Jag trivdes med att fara runt på olika aktiviteter, det var ju så jag levt innan jag fick barn så varför inte med barn också? Och det var kul, inget jag ångrar.
Det roliga är dock att det i princip är raka motsatsen med Alva. Vi är hemma om dagarna och pular när Ida går på dagis. Hon är nöjd och jag är nöjd. Det handlar mycket om att jag blivit lugnare som person men också att den lilla stunden jag har själv med Alva är guld värd.

Nåväl, två dagar i rad har jag slagit till hårt och varit på stan och lunchat med olika vänner. Guud vad det är trevligt ändå!!! Känner nu att jag måste göra det lite oftare. Jag älskar ju att sitta på fik och bara surra med folk. Ja, lite av varje passar nog mig bäst ändå.
Vad gäller Alva så har hon typ varit i chock de här två dagarna. Att vara på stan och se allt liv och all rörelse har för Alva varit som det är för oss tjejer att se en film med Brad Pitt. Hon har suttit som ett ljus i vagnen och bara glott med tungan utanför typ. INTE ETT LJUD har det kommit från den lilla munnen och hon har suttit alldeles stilla inne på fiket och bara sugit på sin lilla torra skorpa.
Underbart! Men underbart är kort!! Snart väntar andra tider när ungen börjar röra på sig lite mer, I know...... Bye, Bye lunch in town:)

Ha en bra afton mina vänner!

   


Ja, när man tittar på den här karln stannar liksom tiden upp och du vill inget annat än just titta! Precis så tror jag det kändes för Alva nere på stan idag och igår, hon var i chock precis som du när du strirrar på Brad:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0