Haddu?

Om och om igen säger hon det, Haddu. Hon kan viska ordet, skrika ordet och säga det om igen när hon gråter, Haddu.
 Ibland låter det Hhhhhaddu eller hadduuu eller haddddddu. Ja, kombinationerna är många. Det är Alva som har börjat prata förstår ni! Men vad betyder haddu?

Jag sökte ordet på google och det visade sig vara ett namn. Tre män i Sverige heter visst så... Så Alva ropar alltså efter nån kille hela dagarna. Vem är nu detta? Hennes Molgan kanske?
 Haddu var tydligen också namnet på nån gammal fornnordisk storm och regn gud. Kanske det är just honom Alva ropar på när det regnar ute? vem vet?  Det betyder visst nåt på tyska eller typ flamländska oxå, men jag fattar inte vad.... Min dotter kan redan flera språk alltså, uj va intelligent.....
Om vi skaffar husdjur nån gång ska jag se till att det får heta Haddu, det låter ju lite gulligt....
 
Ha en bra dag! Själv ska jag städa lite tror jag. Haddu städat på länge?:)
Kraam

HADDU MÖHRCHEN? Hasen-Unterhaltung Frauen Shirt 3c
Haddu möhrchen= Har du städat?

Kommentarer
Postat av: Sandy

Haddu du du va rolig du e! Kolla snabbt upp datum så att vi oxå får höra hennes Haddu :)

2011-09-22 @ 10:43:48
Postat av: Lillsyrran

Hahaha vad klockrent!! :) Längtar till nästa helg, då ska jag lära henne att säga moster! :)

2011-09-22 @ 19:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0