Vår weekend

Många tycker nog att jag far och flänger en del nu, men jag måste passa på innan plikten kallar igen. Det finns så många jag vill träffa och hälsa på!
Jag och döttrarna åkte till Stockholm torsdag till fredag och hälsade på Emma med barn. Åh så bra vi hade det! Gjorde just ingenting. Barnen lekte medan Emma och jag drack kaffe och käkade pepparkakor typ. För oss krävs inte så mycket för att vi ska ha det bra faktiskt...

Ida och Elsa, glada som vanligt!

Bamse och Pippi!


Igår var jag och familjen på tomtesmyg i nån skog i Torsåker. Ida tyckte förstås det var jätte spännande. Man fick gå på en lång stig i skogen med massor av marshaller. Längs med stigen träffade man troll, tomtar och pepperkaksgubbar. Vid stigens slut var tomtens stuga. Där inne satt han och läste en massa önskelistor medan små nissar tillverkade julklappar. Urcharmigt! 

Blev nästan lite rädd när tomten kom fram och vinkade åt oss från stugan, usch....har alltid haft respekt för tomtar...

Ja, hörrni, första advent.... kan det bli mysigare? Jag försöker lära mina barn en massa fina adventssånger men Ida säger bara: " slúta hitta på låtar mamma". Otacksamt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0