Från kalas till akuten - en händelserik helg

Det har varit en hektisk helg både på gott och på ont. Tänkte att jag snabbt skulle rabbla upp dag för dag i punkter här nedan. Mmmmm som barnmorska är man mycket strukturerad förstår ni:)!!

FREDAG:
 Min kompis Eva med barn kom över på lunch. Vi hade några trevliga timmar ihop. Eva drog hem vid tretiden och vid fyra kom mina päron på en snabb visit. Vi fikade lite och morsan gick runt tomten och visade mig vad som är ogräs och vad som är blommor eftersom jag har tänkt att rensa rabatterna inom kort. Skulle hellre vilja rensa alla rabatter i butikerna på stan :), men livet är hårt.....
Fredagkvällen blev lugn. Somnade i soffan kl nio typ.

LÖRDAG:

Thomas drog iväg med sin pappa på rally under morgonen. Jag och tjejerna åkte sedan iväg på Moas kalas i Hemlingby. Det var jätte mysigt. Vi satt på altan och fikade i försommarvärmen. Alva skrek dock konstant! fattar inte varför, men jag har upptäckt att hon är en "borta bra men hemma bäst tjej". Efter kalaset var det bråttom för jag skulle träffa några vänner/kollegor på Brända bocken för att sedan dra iväg på 30-års fest hos MallanBrallan. Där var det mycket trevligt fram tills dess att mina stackars mjölkbröst höll på att sprängas i tusen bitar typ. Då bestämde jag mig för att dra mig hemåter till lilla Alva och resten av familjen. Annars hade jag nog kunnat vara kvar några timmar till tror jag.

SÖNDAG:

Hade en underbar sovmorgon som var mycket välbehövlig. På eftermiddagen kom svärmor över på lite fika.
Ja, dagen såg ut att bli lugn och skön fram till dess att Ida föll illa på sin arm och skrek och skrek! Inte det där vanliga skriket som går över på några minuter, utan ett riktigt smärtskrik. Så, vi drog till familjeläkarjouren som i sin tur skickade oss till röntgen. Tack och lov handlade allt "bara" om en kraftig stukning på handleden. Vi fick dock åka in till akuten imorse igen för att mitt stackars barn hade så ont i sin arm och kunde inte röra den utan att gråta . Vi fick då ett rejält bandage och om smärtan ej gått över på några dagar ska Ida få gipsskena. Hon känner sig redan lite bättre. Nu gör det bara ont när hon rör armen säger hon.
 
Ja, en lång helg med många ingredienser alltså. Jag är faktiskt ganska slut i huvudet (mer än i vanliga fall) och känner att jag behöver lite lugn och ro.
I dag efter akuten har vi bara varit på tomten och myst. Vi mår alla, efter omständigheterna väl som ni kan se här nedan.
Kram på er alla i värmen!


Ida var lite stolt över bandaget trots allt...


Det är faktiskt Ida som tagit det här kortet!! Med en hand dessutom eftersom hon inte använder den vänstra!! Vilken talang va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0