Host host på er!

2011-03-21

Här hemma hostar kidsen ikapp. Alva är förskyld och hostar och Ida hostar som en galning, framförallt på nätterna. Vi var faktiskt på Hälsocentralen med Ida idag för detta och fick remiss till barnkliniken. Hon kan ha förkylningsastma trodde doktorn. Attan oxå... Igår kväll hostade hon så mycket att hon spydde. Vad gäller Alva så har hon varit förskyld tre gånger redan, kraken. Man är ju lite orolig för RS-virus så jag hoppas det går över snart...

Nu känns det nästan som om det är en gammal tant som bloggar här eftersom jag bara snackar sjukdomar, och ja, jag är väl mer en tant än en tonåring numera. Men idag när jag råkade hitta lite kvarglömt godis i ett skåp blev jag precis som ett litet barn på julafton, typ överlycklig! Det var med nöd och näppe jag kunde spara godiset till senare. Så, tant till det yttre kanske med stor rumpa,hängbröst och som älskar att snacka sjukdomar, men inuti, där finns det lilla barnet kvar som glädjs över det lilla. Bara det går att äta!

 

 HostAlva i pyjamas.

 

TantKarin kl.07.00 som behöver en sockerkick- NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0