Ut och in

Usch, nu är jag inne i en sån där yr period känner jag. Det kommer i skov  och nu var det ganska länge sen sist. Men ni vet ju om det där med bilnyckeln på taket som jag skrev om för några dagar sen. Så idag, när jag var på Coop och handlade, visade jag mig från den yra sidan- IGEN.

 Ni vet hur det är när man storhandlar med två små barn. Man är så där småstressad hela tiden fastän barnen är hur lugna och fina som helst. När jag pratar med Ida inne i butiken är min röst så där jobbigt gäll och sträng fastän ungen inte gör ett skit mer än bara är.....
Jag låter typ så här (i falsett): " Nu IIIIda ska mamma gåååå och tiiitta efter toapapperrr, staaana med Alvaaaaa här nuuuu, Okeeeeejjjj?  Man vet att vilken sekund som helst så kan allt vända. Alva kan börja vråla i kundvagnen och Ida kan vara försvunnen och komma tillbaka med en näve godis typ.
Nu hände detta tack och lov inte idag, men när vi står i kön, är det en kvinna som knackar mig i ryggen och säger: " Ursäkta, men både du och din dotter har era koftor ut och in, ville bara tala om det..."  
Ja, vad ska man säga....familjen ut och in, upp och ner, hit och dit har varit i farten igen!!!


När jag känner mig yr och förvirrad brukar jag sätta mig ner en stund o ta det lugnt:)

Kommentarer
Postat av: Magda!,

Ha, ha Karin!! Du är ju bara för underbar! Jag skrattar högt för mig själv när jag läser dina inlägg och känner igen mig. Så skönt på nått vis att veta att det finns andra som är lika yr som en själv, eller kanske t.om snäppet värre ;). Kanske åxå borde starta en blogg, en yr kvinnas liv 2 kunde den heta ;))

2011-06-19 @ 00:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0