Mammas olycksfågel o matvrak

Suck. Min äldsta dotter har som bekant tendens till att göra sig illa titt som tätt. Idag när vi var och fikade hos Petra och hennes Elias, faller Ida på hörnet av en fotpall och får  världens jack alldeles vid ögat. Blodet forsar och ungen skriker såklart! Vi tejpade igen det så gott vi kunde men jag är rädd för att det där kommer bli ett fult ärr....
Jag har ju också tendens att göra mig illa rätt ofta, men det beror mest på klumpighet. Stukar typ foten en gång i månaden och slår huvudet i öppna skåpluckor varje vecka. Men Ida är inte klumpig, nej,nej snarare tvärtom, snabb och smidig, och ibland tar hon sig hän lite väl svåra grejerr för sin ålder skulle jag tro...

Nu är allt rätt bra iallafall. Vi satte ett Hello Kittyplåster över tejpen och då blev allt genast mycket bättre.
Vad gäller min yngsta dotter, är det stillsamt och lugnt (än så länge!) Bara hon får mat i form av gröt, morot potatis eller banan så är hon nöjd. Skönt att nån tar det lite lugnt i den här familjen!

Ha en skön Fredagskväll!


Mammas olycksfågel...kraken...


Mammas matvrak. BillyPizzans papper är visst gott, säkert godare än själva pizzan egentligen!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran!

Lilla Ida! Mamma berättade att hon hade ramlat, plutten! Hoppas att det läker fint! :)

2011-06-04 @ 09:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0