Jippie!!!!!!

Tvättmaskinen kom igår, Jippieee!!! jag har redan tvättat 6 maskiner och flyger på moln av lycka, äntligen!!! Men maskinen höll på att kosta mig ryggen. En snygg kille kom och lämnade den här igår. Snygg som sagt men trälig som en sten. Det regnade ute så jag undrade om han hade möjlighet att få in tvättmaskinen i hallen. " om du hjälper tiill" fick jag som svar. Maskinen väger 80 kg!!! Jag lyfte alltså hälften och var helt förstöörd. Händerna gled, för plasten runt var blöt pga regnet. När vi hade lyft den över första trappsteget bad jag om en en stödvila. Dels för att jag tappat min ena toffel men oxå för att min stackars rygg knakade typ. Jag hade aldrig orkat lyfta den om det var jag och Thomas. Då hade jag liksom gett upp, men jag var tvungen att vara lite tuff inför killen kände jag...
 Till slut fick vi in maskinen i hallen....Synd bara att jag fick gå kutryggad hela dagen och att kakorna, som jag bakade, glömdes kvar i ugnen och brändes vid ....skit också.
Höll nämligen på att baka lite inför Idas födelsedagskalas. Lite jobbigt att baka med två barn förresten. Den ena tjatar om att få slicka hela tiden och den andra försöker sträcka sig efter allt för att sen kasta i golvet.

Ja ni hör ju att gårdagen var en pers....


cardesjöbarnen lever farligt på diskbänken. Stressade mamman har både dem, kakorna och tvättmaskinen att hålla reda på och fixa med:)


Bosch heter han och har blivit påsatt hela dagen hihihihi.

Kommentarer
Postat av: Sandy

Va skön du e Carde :) Sitter nu med ett leende på läpparna. Inser dock att jag måste tvätta...har en alldeles för stor tvätthög trots att min Bosch inte varit sönder. Dax för mig att sätta på han ;)

2011-08-24 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0