Min tvätt

När det var oväder  för nån månad sedan gick massor med saker sönder här hemma pga blixtnedslag i huset.
Två plattor på spisen, tv:n, digitalboxen och tvättmaskinen.
Det här med att inte ha nån tvättmaskin har varit och är ett elände!!!!
 Igår beställde vi tack och lov en ny efter besked om ersättning från hemförsäkringen (de betalar typ 50%  bara).
 I en månads tid har jag fått åka runt till olika personer och tvättat.....ja vad ska man göra liksom? Man har ju inte direkt lite tvätt när man har två små barn.

Tack alla ni som hjälpt mig med tvätten dessa veckor! Det var guld värt!!! Det är fortfarande drivor av tvätt i tvättstugan då jag  enbart prioriterat de viktigaste smutskläderna när jag vallfärdat till olika tvättmaskiner runtom i Gävle.

Hoppas nu att den nya maskinen kommer nästa vecka annars kanske jag kommer hem till just DIG och tvättar lite:) och det orkar du inte med tror jag;)


Det här är hälften av tvätten hemma som är smutsig. Nu vet jag att att min kompis som har fem barn tänker för sig själv: "men snälla du, det där är väl ingenting" Och okej, allt är relativt....Men i BrunettKarins värld är det frustrerande!!!! 
Det är Jobbigt att efter att ha duschat inse att man inte har några rena trosor för dom har prioriterats bort.... Går ju med musen bar nu för tiden vet ni..... närå skojade bara:)

Ha en fortsatt skön dag och tvätta om ni kan!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag har två stora maskiner i tvättstugan och gott om tider, så säg till!!

2011-08-18 @ 21:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0