Spindelskräck

För två år sedan var jag med om ett spindeltrauma. hade lillsyrran på besök. Vi var ensamma här hemma. När vi skulle gå och lägga oss på kvällen sitter det en jätte spindel på väggen!! Med ben feta som tandpetare och en kropp som en tio-öring. Jag fick senare veta att dessa as kallas för husspindlar. Både jag och syrran är livrädda och skriker av skräck. Ingen av oss vågar döda eller slänga ut spindeln. Vi håller säkert på i två timmar.
Det slutar med att spindeln är nere på golvet och kommer mot oss (typ). Då tar jag tag i en gammal bärbar dator som vi har i sovrummet och kastar den över spindeln. Spindeln blir förstås mos.....och datorn oxå.... Thomas var inte helt nöjd när han kommer hem kan jag säga.
Hela den sommaren stötte jag på ca 10 stycken sådana där i huset. Två som para sig och nån som låg i min säng och tryckte. Jag var livrädd dyget runt typ.
De här spindlarna dyker visst upp i folks hus varje år, om de väl flyttat in, i juli till oktober....KUL!! och mycket riktigt, förra året var de på besök igen. Minns att vi satt och tittade på film en kväll. Plötligt hör vi ett rassel på golvet och där! En spindeljäkel som springer blixtsnabbt över golvet. Jag skrek av fasa.

I år har jag dock inte sett "de små liven". Nu är det ju ändå augusti och allt. Men så idag när jag står och fixar med lunchen kommer Ida ut från sitt rum med en död äcklig spindel i handen och säger:
" titta mamma vad jag hittade på golvet! jag trampade på den med bara fötterna så den blev platt och dog".
Oh Noooo, they are back and I hate them!!!!!!

Dröm inga mardrömmar i natt nu!






Kommentarer
Postat av: Malin

Jag döööör! Det är skärpning på den där spindeln!

2011-08-12 @ 22:47:38
Postat av: Magda

Jag veeet!! De är superläskiga! Är inte ens spindelrädd, men de där... Träffade första gången på en när vi nyligen hadeflyttat in i huset. Då var lilla E bara 6 månader och kröp omkring och stoppade allt i munnen. Var tvungen att ringa Anticimex och fråga om de kunde vara giftiga. Fick till svar att; Ja, det kanske inte är så bra att ära dem... Nähä liksom!! Vågade inte ha E på golvet, han fick nog åka gåstol den hösten. De dyker efter det upp varje höst men har inte sett nån ännu. Bara att vänta och se nu då... Hjälp!!

2011-08-12 @ 23:15:03
Postat av: Ann-Louise

Hej Karin!!

Hörde rykten om din blogg...att den var tokrolig, så jag måste kika in...men fy f-n för spindlarna!!! vi har stora svarta spindlar inne ibland..och jag tycker att dom är äckliga och stora..men dina tar priset..skulle få hjärtinfarkt och dö om de kom hit!! hatar verkligen spindlar..lider med dig!! hoppas allt är bra annars...ser fram emot att jobba med dig framöver!! kram Ann-Louise/ BB

2011-08-13 @ 08:51:10
Postat av: lillsyrran!

Var du tvungen att lägga ut en bild på äcklet... nu kommer alla mardrömmar tillbaka :)

2011-08-13 @ 12:53:17
Postat av: Magda

Nu är de här!!! De har hittat tillbaka. Möttes av en i hallen när jag kom hem från jobbet ikväll! Stor som en mindre kloakråtta!! Jag menar, spindlar som låter när de går!!! Ann- Louise, var glad att du inte träffat på nån än. Tror ni de kan gå i trappor förresten? Vi har ju sovrum på övervåningen och jag har hittills inbillat mig att jag kan sova lugnt för att jag hittills bara sett dem nere men spindlar kan ju klättra på väggar så de borde ju kunna ta sig upp. Hjääälp!!!

2011-08-13 @ 23:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0