Regn och rusk!



Idag har det visst regnat hela dagen... usch det är deppigt tycker jag. Hösten närmar sig med stormsteg.
 Hösten är dock inte sååå dyster egentligen. Finns det nåt mysigare än att linda in sig i en filt, tända en brasa, dricka en kopp te samtidigt som man läser en braig bok?
 Min mor brukar säga att hösten tar hand om människor och det ligger en liten sanning i det faktiskt. Kraven på sig själv och andra sänks enormt på hösten. Inget ogräs att rensa eller gräs att klippa. Inget krav på att man måste passa på att vara ute och göra saker bara för att solen skiner. Det sociala " tvånget" sänks också på hösten. Det är ok att sitta inne en hel dag utan att träffa någon, det är okej att vara trött och orkeslös, det är vi ju alla. Så är det inte riktikgt på sommaren tycker jag.....

MEN sommaren är fortfarande här ju, flera veckor kvar!!! och jag älskar allt det där som hör sommaren till så jag fortsätter njuta ännu ett tag!!!



I början av september förra året var jag och några kära vänner på Gotland i  Stinas sommarstuga. Då kändes det verkligen som om hösten var långt, långt borta trots att den ju faktiskt just kommit....

Sol ute sol inne, sol i hjärtat sol i sinne......
 Varma sommarkramar till er i regnrusket, ha en mysig afton!  

Kommentarer
Postat av: Anna S

Riktigt ruskväder även här i Nynäshamn idag. Tänker på dig och Anna ibland och saknar er! Vi hade många roliga somrar tillsammans på Yxlö! Du var en riktig liten baddare på att sjunga, trodde faktiskt att du skulle bli artist istället för barnmorska! Har nog fortfarande någonstans ett band med 3-årig Karin framförandes Främling... Vore verkligen kul att ses någon gång. Hälsa alla! Stor kram

2011-08-20 @ 20:59:38
Postat av: Anna S

Riktigt ruskväder även här i Nynäshamn idag. Tänker på dig och Anna ibland och saknar er! Vi hade många roliga somrar tillsammans på Yxlö! Du var en riktig liten baddare på att sjunga, trodde faktiskt att du skulle bli artist istället för barnmorska! Har nog fortfarande någonstans ett band med 3-årig Karin framförandes Främling... Vore verkligen kul att ses någon gång. Hälsa alla! Stor kram

2011-08-20 @ 21:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0