En helt vanlig dag...

 ...denna sommar har gått men också den sista på ett sätt. Imorgon börjar Ida på dagis igen efter 9 veckors ledighet. Det är blandade känslor nu. Det ska ju bli  as skönt att busfröet börjar dagis igen! Får man säga så utan att ses som en dålig mor?  Både jag och hon längtar nog efter lite eget space nu. Jag, Alva och Ida har ju levt i symbios i princip hela sommaren.
Legat och läst en bra bok i en solstol i sommar?????? Vad betyder det liksom?? Jagat barn i klätterställningar och stått i lekparker dagarna i ända?? Jovars, det är jag expert på nu OCH LESS!!!

Men samtidigt känns det lite konstigt att allt börjar igen. Att hösten snart är här och det vanliga ekorrhjulet är på rull igen. Jag och Alva kommer sakna Ida här hemma om dagarna. Familjens clown som alltid är pigg, glad och underhållande.  Det har ju faktiskt varit såå mysigt oxå och vi har kommit varann ännu närmare dessa månader. Ida har blivit så stor och duktig.....
 Det finns alltid två sidor av allt här i livet. Man får ta allt som det kommer bara och leva i nuet, brukar bli bäst då.


Syskonkärlek när den är som finast en helt vanlig dag  i sommar.
Alva kommer nog sakna sin syrra om dagarna nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0