Att amma

Att amma är en livstil....Jo tack, I know! I början var ju mina tuttar i vädret typ hela tiden! Jag har ju alltid haft lingon på en bräda, dvs väldigt små bröst. Det är en klar fördel när man ammar offentligt. Jag inbillar mig att brösten inte syns lika mycket då när man drar upp tröjan för att mata sitt barn. Det är väl egentligen en av få fördelar med att ha små bröst. Någon killmagnet har det ju aldrig varit direkt....
Nåväl, nätterna med Alva har ju varit gudomliga hitills. Har ammat bara en gång per natt och fått sova resten, underbart! Nu börjar dock bebben vakna oftare och vill tutta, skit.... Är det nån därute som vet om de har en tillväxtperiod vid tre månader eller är det så att min tur kanske vänder nu?

Ammning i all ära men det finns ett annat liv oxå, nämligen fredagförmiddag och "inget dagis dagen". Det innebär att jag och min stora tjej ska leka hela dagen! Ska bli lite mysigt faktiskt. Tänkte åka till blomsterlandet och köpa lite vårblommor att plantera ( vuxenpoäng!!). När man är mammaledig har man ju typ bara 2 kr i månaden så jag måste hålla i pengarna, men vårblommar brukar vara billigt.
Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0