Vardagsångest!

Ibland kan jag drabbas av "vardagsångest". Det handlar oftast om ganska töntiga saker men i min lilla oskyldiga värld kan även små, små saker göra mig nervös. Just nu har jag ångest över följande:

1. Massor med tvätt som behöver vikas. Tänk att min mormor till och med stryker trosorna... En annan vet knappt hur ett strykjärn fungerar liksom...
2. Idag fick Alva sitt första vaccin. Två tanter som sticker samtidigt i båda låren. Då fick jag lite ångest. Mitt stackars, stackars barn! Det måste vara värst för just mitt barn, eller? 
3. Vi ska värdera huset. Det Kommer en mäklare nästa vecka. Tänkte lägga om lånen lite som det heter. Bottenlån och toppenlån, amortering och ränta.  What the fuck is that liksom?!. Toppenlån måste ju vara toppen eller? Vänta nu, heter det topplån förrsten? Orkar inte. Thomas ska fixa med lister och skåp mm inför detta. Hej och hå, no stress...
4.Elräkningar.Behöver jag säga mer? Elräkning= ångest. Shit vad det kostar! När ska det vända, det är ju vår nu liksom?? Jag föreslog att vi skulle stänga av värmen igår för att spara, men då skulle jag visst få duscha i kallvatten fortsättningsvis enl Thomas.
5. "Vad blir det för mat" ångest. Jag står framför kylskåpet och väljer på: Korv,korv, korv eller falukorv...? Hmm svårt val.... I kväll ska vi iallafall äta isterband  och det är väl också en korv vad jag förstår...?

Här är jag mitt under en "jag måste noppra mina ögonbrynångestattack!"

Ha nu en skön ångestfri kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0