Skärtordag och hysteri!

 Morgonen började med att Ida fick tag på min mobiltelefon. Hon "råkade" trycka på typ 1000 knappar och ringde upp 5 olika personer från min telefonlista....kl 06.00 på morgonen! Inte skit kul på skärtordagen och allt!!
 Sedan fortsatte kaoset. Ida brukar gå ut före mig när vi ska till dagis. Hon brukar vänta på gården medan jag och Alva klär på oss. Idag, på skärtorsdagen och allt, fick hon för sig att cykla iväg före oss! När jag tittade ut var ungen helt borta! Jag letade överallt och blev mer och mer hysterisk. Hör hur Alva skriker ifrån hallen samtidigt som jag älgar iväg på gatan på jakt efter Ida. Efter ca 5 minuter så ser jag henne långt, långt borta alldeles bredvid dagis. Jag ropar och skäller högt men ungen cyklar vidare. Till slut har jag kutat ikapp henne och skäller andfått ut henne. Både av ilska, lättnad och oro. Hemma ligger Alva i hallen och vrålar. Inte konstigt när hennes mor varit på jakt i flera minuter. FF vid 3månaders ålder måste vara rekord. Många grannar såg och hörde det hela  (tror jag)och det känns pinsamt så här i efterhand. Ida skämdes iallafall jätte mycket och jag har känt mig småilsken hela dagen. Men så har jag försökt tänkt på ett citat som jag nyligen läst: " Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst". Det lät så fint och fick mig genast att bli lite blödig och tårögd..... Sen fick jag dåligt samvete för att mitt barn fick gå på dagis trots att det var skärtorsdag...

 Ida var påskkärringen idag på eftermiddagen. Då var allt borta och glömt!
GLAD PÅSK PÅ ER!
 

Min bångstyriga lilla påskkärring som inte alltid lyder.


Det var en kyckling som hette gullefjun....


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Ja Ida är ett riktigt busfrö, men en väldigt söt sådan! :) Hon ringde mig på morgonen, blev nästan lite orolig! Tråkigt att vi inte kan ses i påsk! Längtar efter mina syssdottisar! Nu ska jag skriva ut bilderna på jobbet och sätta dem på chyschskååpe!KRAM och Glad Påsk!



2011-04-22 @ 08:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0