Mjölkstockning!

Jag tror jag har fått mjölkstockning, dock en mild variant tack och lov. Gick omkring med linne hela dagen igår och blev helt enkelt kall om de små liven och de stackars mjölkgångarna började stocka sig. Det gör lite ont faktiskt och jag känner mig lite hängig men en whisky på det här så är det som borta sen både för mig och pattarna... Hahaha, skojar bara!!
Tog en brunch på stan idag med min barnmorskekollega och fd kursare, Malin. Tur i oturen att det var just idag jag kände av min mjölkstockning för då kunde ju Malin ge mig lite råd även fastän hon är en "förlossningsbarnmorska" nu för tiden. Hon rådde mig inte att dricka whisky, däremot Martini :) samt duscha varmt, ta alvedon och vila mycket. Perfekt med det sistnämnda, då kan jag lata mig hela kvällen....
MALIN BARNMORSKA som ska ha 30 årsfest om några veckor! Välkomna:)



Kommentarer
Postat av: Malin

Gohjärta!!! Mjölkstockning som rubrik och en bild på mig, haha...

2011-04-26 @ 20:31:38
Postat av: Emma

Har fått detsamma! Den enda fördelen är att man har rätt att bli lite ompysslad, blev lite extra dålig när mannen tyckte synd om mig...

2011-04-27 @ 13:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0