Från mjölkstockning till vedstockning!


Igår var det mjölkstockning som tack och lov snabbt gick över men istället byttes ut till vedstockning! 
Det är nämligen så att vi har fått lite ved av våra snälla grannar och Thomas tyckte det var min uppgift att ta rätt på vedstockarna eftersom jag är "ledig" om dagarna. Om nu ledig är att ha två barn hängande efter sig men iaf....Min uppgift var att flytta veden från grannens tomt in till vår vedbod och stapla vedstockarna i fina rader. Fy f-n va tråkigt och jobbigt det var!!! och ont i ryggen fick jag eftersom jag var tvungen att stå som en banan i vedboden som inte är mer än 1,5 meter hög typ!
Nä då föredrar jag NÄSTAN mjölkstockning framför vedstockning faktiskt. Nån bondmora har jag dessutom aldrig varit, är mer en "sex and the city Carrie".....öh not.... Nä jag är nog allmänt slö bara:)

På eftermiddagen kom Hella med barn över och fikade lite. Vi försöker para ihop våra två yngsta redan i ett tidigt stadium. Se så söta de är!
 
Hugo (snart 9 månader) verkar dock måttligt intresserad trots att Alva har på sig sin förföriska leopardräkt. Gullungar!!!


Kommentarer
Postat av: hella

haha, sötisar, goa barn och kaotiska mammor ialla fall jag, gick ju bra det där vi skulle göra, men men...., som sagt wilma vill ha ida som syster så vi kanske kan låna henne som syster ibland, hon verkar trött på att ha bröder, kram

2011-04-27 @ 23:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0